STEM (STEAM)

Výraz STEM se používá jako označení vzdělávacího programu v oborech přírodní vědy (Science), technologie (Technology), technika (Engineering) a matematika (Mathematic). STEM vznikl v 90. letech minulého století v USA. V souvislosti se STEM v poslední době často vidíme také označení STEAM. STEAM v sobě navíc zahrnuje i umění (Art).

STEM nepředstavuje klasický způsob vzdělávání. STEM (STEAM) přibližuje výuku reálnému životu a nahrazuje příliš teoretické a izolované pojetí výuky vzájemným větším propojením předmětů. Prostředky STEM také podporují zvídavé, kreativní a kritické myšlení, logické úsudky a týmovou spolupráci. Často se při výuce používají pomůcky, které pomáhají vzbudit ve studentech větší zájem o zmiňované obory a motivovat k práci. Vzdělávání formou hry je jedna z nejlepších metod, jak zapojit děti do učení, aniž by o tom měli ony sami tušení. Vzdělávání v oblasti STEM je chápáno jako rozhodující pro rozvoj a růst světových ekonomik v globálním měřítku.

Hlavní zastoupení programu STEM představuje především platforma Makeblock. Konkrétně například Arduino roboti mBot, mBot Ranger nebo mBot Ultimate 2.0 a další.

 

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.